Ο Νίκος Γαλανός, με πραγματικό όνομα Νίκος Σαπωνός, είναι ένας από τους «ζεν πρεμιέ» ηθοποιούς του Ελληνικού Κινηματογράφου και θεάτρου. Κράμα ταλέντου, γοητείας, φυσικότητας και έντονης εκφραστικότητας, έφτιαξε ένα διαχρονικό προφίλ, που φροντίζει μέχρι σήμερα να φέρνει στις μνήμες μας την περίοδο της μεγάλης ακμής του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε τη δραματική τέχνη στη Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη. Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση ήταν το 1967 με το θίασο της Τζένης Καρέζη. Στη συνέχεια μεταπήδησε στο θίασο της Αλίκης Βουγιουκλάκη, όπου έπαιξε σε διάφορα έργα, όπως «Βασίλισσα Αμαλία» και «Ωραία μου Κυρία». Αργότερα συνεργάστηκε με το θίασο Μουσούρη και στη συνέχεια συνεργάστηκε, για δύο χρόνια, με το Εθνικό Θέατρο. Τη δεκαετία του ’80 συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους ενώ το 1995-96, ήταν ο τελευταίος συμπρωταγωνιστής της Αλίκης Βουγιουλάκη στη δεύτερη σεζόν του έργου “Η Μελωδία της Ευτυχίας”.
Παράλληλα με την θεατρική του καριέρα, ξεκίνησε και τον κινηματογράφο, όταν ο σκηνοθέτης, Νίκος Φώσκολος, τον επέλεξε το 1968 για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία της Φίνος Φίλμ “Η Λεωφόρος του Μίσους” πλάι στην Μαίρη Χρονοπούλου. Με τη μεστή και δυναμική ερμηνεία του, κατάφερε να γοητεύσει τον Φιλοποίμενα Φίνο και να αποτελέσει μαζί με τη Νόρα Βαλσάμη το νεανικό δίδυμο που αγαπούσε ιδιαίτερα. Παρέμεινε στην Φίνος Φίλμ μέχρι το 1972. Σημαντική ήταν - και είναι ακόμα - η παρουσία του στην Ελληνική τηλεόραση, με συμμετοχές σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές, όπως “Ο Θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα” και “Ιστορίες Αγάπης” μέχρι και στην πιο πρόσφατη σειρά “Κλεμμένα Όνειρα” που προβάλλεται στην τηλεόραση. Ο Νίκος Γαλανός υπήρξε για ένα διάστημα καθηγητής υποκριτικής στη Δραματική Σχολή Τριβιζά. Συνολικά γύρισε 20 ταινίες, τις 12 στην Φίνος Φίλμ, πρωταγωνιστώντας σε κωμωδίες αλλά και σε δράματα. Εξαιρετική έχει μείνει η ερμηνεία του στην ταινία «Ορατότης Μηδέν» καθώς επίσης και στην ταινία “Η Ρένα είναι Οφσάιντ”, στο ρόλο του ποδοσφαιριστή Χούλιο Μπάλμας. Παραμένει γοητευτικός μέχρι σήμερα και συνεχίζει την προσφορά του με την ίδια συνέπεια.